IV. (a védés öröme)
a stadion időkapszulájában, a légi felvételről, ami lemarad:
elomló, porhanyós, pácolt fűcsomó a partjelző lábai alatt,
a labda íze változik, a tréner szintaktikája,
ahogy áthalad a tér prizmáján a Másba,
s a perem szűk torkolatában imbolyog a ’passz’.
az oldalvonal dátumválasztó. higiéniája
lemetszi a szektorok bűzét. centikkel a gyep felett
lebeg a tizenegyes pont harsány bája,
s a hang előtti diszkrét lappangás a sípban.
az ajkak lágy íveinek eróziója, a nyelés koreográfiája
leblokkol egy sóhajt. s a kapus mielőtt elveszti az eszét,
egy rövid vizitre visszahull testébe. mint alkoholba
a szonda. térgyűrűjébe a pecsét.
IV. (a Vuvuzelához)
/1
a Vuvuzela nem demo:
a légcső kilógó váza,
az el nem ismert téradat-
on a hangok vonulása
már donorként. gyűlik én-ed.
azt, hogy csobbanjon, kivárja
a kürtön. a Vuvuzela a
szemüveg protézistársa:
hűs oldalhajtás az arcon –
és a száj web camerája.
/2
a Vuvuzela hűs demo,
mit elfog az én-em hurka
– vagy puszta irritáció –
s az ajkak dagadt húrja
mint vaskos komor szájkosár
most összehúzva hallgat
– kísér a szem, a szembogár –
a sűrű-esti varjak.
Berlin, 2010
Láp az erdőkerületben
a pont (körmei gondosan ápoltak
sárga flanelinget visel) közeledik lassan
a partszegély és gyepágyak közti síkon –
áthalad – egyesével pattannak fel a fűszálak
(a testből ha kioldódik a kalcium
olyan lesz mint egy puha nyálas
bőrig ázott levél az őszi szinkronúszás után)
a múlt perc acélpallóján két vékony
sávból gyökereznek a padok leül
talán mint egy fekete billiárdgolyó
végiggurul a kempingasztalon
jegyet vált a hajnali buszra
a motorháztető éppen merőleges
a nádligetre ekkor
(miután kiemelték
cétézni fogják a pontot
még délelőtt azonosítják a vércsoportot
öntőformát készítenek
a haj teljesen vörös a felbomló tőzeglápból
áradó sav miatt)
ha már földet ér keskeny hídon
a város felé tart a busz
indexel a vízből felbukó párán túl a fény
s a pont a tó rezgő felszínén
holnap ilyenkor
ismét áthalad