suttogások
úgy indult hogy miért nem
lehet kinyitni a gumicukros
zacskót mit kezdene ezzel
egy szerencsétlen gyerek
pedig a gumicukrot pont
hogy nekik találták ki
de hogy fogja ebbe belekeverni
bergmant pláne úgy hogy ez
egy komoly téma lenne
hát inkább csak leírja hogy
a suttogások és sikolyok volt
az örkény és a dollár
papa koprodukciójaként
az asbóth utcában
mindenfélét írtak róla
a leporellóban de szerinte
nem volt benne más
csak a halál és a fájdalom
és egyedül volt ahogy mellette
ő is és azt hitte hogy ismeri
profilból gyönyörű volt elölről
már kevésbé azt hitte tizenöt
éve egyszer már beleszeretett
és eltervezte hogy a darab után
úgy indítja majd el a dolgot
hogy felajánlja neki a nevét
igen hogy elárulja neki
a nevét de minden
tönkrement
a világosban ismét látta
és már biztos volt benne
hogy ez nem ő mégsem
őt látta tizenöt évvel
ezelőtt
és amikor kiment részeg
hajléktalanok üldögéltek
a színház bejáratánál
és várt rá otthon
egy szék
amiben helyet foglalhat
és gyötrődhet a kibonthatatlan
gumicukros zacskóval csak
hogy a keret is meglegyen
a vadászatról
minden alkalommal
amikor eszembe jut
lezajlik egy mini
apokalipszis
beteljesedik
az elmúlás
régről és
messziről
kancsal szemek
fényiránya
egy múltban rekedt
pillanatba fúródik
ilyenkor hallható ahogy
fent a hegyekben elsütnek
egy fegyvert mielőtt
szétárad a csend
és a kétes némaság hogy vajon
mi lesz majd a vaddisznókkal
(Illusztráció: Irina Laube: Evening in the mountains (Germany, 2020))